We concurreren niet op prijs maar op kwaliteit

Vlees van je vertrouwde slager of meloenen van je favoriete groenteboer op je deurmat, Verstaxi maakt het mogelijk. Verstaxi bezorgt producten van lokale winkels en is op dit moment al twee maanden actief. Initiatiefnemer Thimo Sonius vertelt hoe de afgelopen maanden zijn verlopen en wat zijn visie is.

Bezorgbedrijf VersTaxi is deze maand al twee maanden actief. Eind april hebben verschillende winkels samengewerkt om zo Verstaxi op te richten, een bedrijf dat producten van lokale ketens bezorgt. Het bedrijf, opgericht door initiatiefnemers Dick van Dolder en Thimo Sonius, loopt goed. In de afgelopen twee maanden zijn er meer dan 400 bestellingen binnen gekomen.

Het bezorgplatform bestaat uit negen verschillende, lokale winkels met tien productcategorieën. Hieronder vallen slagers, kaasboeren, groenteboeren en zelfs een toko. Volgens Thimo ligt de kracht van Verstaxi juist in het leveren van lokale producten: “Het concept local for local is belangrijk voor de klant. Hij weet waar zijn product vandaan komt en van wie”.

Omdat Verstaxi alleen producten van lokale winkels levert, is communicatie tussen klant en aanbieder makkelijker dan bij grotere ketens, zoals bezorgservices van landelijke supermarkten.

“Wij krijgen veel feedback van onze klanten en hier kunnen wij vervolgens op inspelen”, aldus Thimo.

De verkregen feedback was vooral handig in de eerste twee maanden. Het nieuwe concept was onbekend voor de ondernemers en ze moesten wennen aan het concept. Ook voor de klanten was het wennen. Zo levert Verstaxi de producten van de lokale bedrijven, maar moet de klant voor informatie over de producten naar de betreffende winkel, niet naar Verstaxi. “Verstaxi bezorgt de producten van de participerende winkels, maar deze winkel behoudt zijn eigen persoonlijke merk”, vertelt Thimo. “Verstaxi is hierin dus vooral een aanvulling op de winkel”.

Toch heeft Verstaxi wel degelijk invloed op de winkels. Steeds meer mensen doen hun boodschappen online bij supermarkten of bezorgservices zoals Picnic, maar willen daartegenover wel de kwaliteit van de winkels die ze gewend zijn. Dit probeert Verstaxi mogelijk te maken:

“Wij concurreren niet op prijs maar op kwaliteit”, vertelt Thimo. “De kwaliteit van vlees van de slager is hoger dan de massaproductie van vlees in supermarkten.”

De bestellingen worden op elektrische fietsen, scooters en in de toekomst hopelijk ook met een elektrische auto bezorgd. “Op dit moment zijn we op zoek naar sponsoren die willen meewerken en een elektrische auto kunnen aanbieden”, vertelt Thimo. Daarnaast wilt Verstaxi in de toekomst verder uitbreiden door meerdere winkels toe te voegen. Zo blijven ze lokaal, maar wordt het aanbod uitgebreid.

BRON: http://zeist.hu.nl/we-concurreren-niet-op-prijs-maar-op-kwaliteit/

GET THE BEST DEALS IN YOUR INBOX

Don't worry we don't spam

VERS TAXI
Nieuwe Account Aanmaken
Herstel Wachtwoord