Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Klanten

Deze ‘Algemene Voorwaarden Klanten’ zijn van toepassing op de relatie tussen VERSTAXI.nl en de Klanten van de webwinkel. Eigenaren van winkels verwijzen wij door naar de ‘Algemene Voorwaarden Winkels’.

  1. Definities
  • Aanbod: het product –en dienstenaanbod van de Lokale winkel dat door de Klant via het Platform bij de Lokale winkel kan worden besteld.
  • Bestelling: een bestelling van de Klant via het Platform bij de Lokale winkel van het door de Klant geselecteerde Aanbod.
  • Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaats via het Platform.
  • Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en de Lokale winkel met betrekking tot een Bestelling en de bezorging of het afhalen van de Bestelling.
  • Platform: de website(s), apps, tools en andere apparaten van VERS TAXI en aan haar gelieerde bedrijven en zakelijke partners waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.
  • de Lokale winkel: een bedrijf dat verse en lokale producten verkoopt en aanverwante artikelen bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van Overeenkomsten het Platform gebruikt.
  • Lokale winkel informatie: de informatie van de Lokale winkel met betrekking tot, onder andere, bedrijfs -en contactgegevens, algemene informatie, productaanbod, prijzen voor ieder afzonderlijk product (inclusief BTW), bedrijfslogo en grafisch materiaal.
  • Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door VERS TAXI worden aangeboden aan de Klant, onder meer bestaande uit het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar de Lokale winkels.
  1. Identiteit van VERS TAXI
  • 007LocalLegends, met de handelsnaam VERS TAXI
  • Adres hoofdvestiging: Bergweg 100, 3707 AE Zeist
  • KvK: 74676229
  • Email: info@verstaxi.nl
  • Tel: 030 – 227 1 678 (tijdens kantoortijden).
  1. Toepasselijkheid
  1. Deze Algemene Voorwaarden Klanten zijn slechts van toepassing op de Service. VERSTAXI.nl is niet verantwoordelijk voor het Aanbod. Op het Aanbod zijn daarnaast, indien van toepassing, de algemene voorwaarden van de Lokale winkel van toepassing.
  2. De Klant gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct een Overeenkomst met de Lokale winkel aan voor de levering van het door de Klant geselecteerde Aanbod. De Klant is gebonden aan de Bestelling en heeft geen recht op terugbetaling, behalve in het geval van annulering door de Lokale winkel op grond van artikel 6 hieronder.
  1. Het Aanbod
  1. VERSTAXI.nl publiceert het Aanbod namens de Lokale winkels op het Platform, overeenkomstig de door de Lokale winkels aangeleverde Winkelinformatie. VERSTAXI.nl aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het Aanbod en van de Winkelinformatie op het Platform. De Lokale winkel kan producten, ingrediënten en additieven gebruiken voor eindproducten, die allergieën en intoleranties kunnen veroorzaken. Als een Klant allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen, raden wij aan om telefonisch contact op te nemen met de Lokale winkel voor actuele allergeneninformatie voordat de bestelling wordt geplaatst.
  2. VERSTAXI.nl geeft alle Winkelinformatie zodanig weer, dat voor de Klant duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.
  3. VERSTAXI.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de bereikbaarheid van het Platform.
  1. De Overeenkomst
  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop ‘Bestelling afhandelen’ en ‘Bestelling plaatsen’ tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het Platform.
  2. Na ontvangst van de Bestelling, zal VERSTAXI.nl de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.
  3. De Overeenkomst kan alleen door de Lokale winkel worden uitgevoerd als de Klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de Bestelling. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan VERSTAXI.nl of de Lokale winkel te melden.
  4. In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor zowel de Lokale winkel als VERSTAXI.nl.
  5. Indien de Klant kiest voor bezorging van de Bestelling, dan dient hij/zij aanwezig te zijn op het door de Klant aangegeven bezorgadres om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen.
  6. Indien de Klant kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient hij/zij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van de Lokale winkel, die in de bevestigingsmail, tekstbericht of op de website van VERSTAXI.nl is weergegeven.
  7. Bij aflevering van de Bestelling kan de VERSTAXI vragen om identificatie als de Bestelling alcoholische producten of andere producten met een leeftijdslimiet bevat. Als de Klant zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimumleeftijdseisen, weigert VERSTAXI de betreffende producten aan de klant te leveren. In dit geval kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht.
  8. VERSTAXI.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van Overeenkomst.
  1. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling
  1. In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Klant geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij VERSTAXI.nl worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant bij de Lokale winkel is slechts mogelijk indien de Lokale winkel expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk is.
  2. de Lokale winkel heeft het recht de Bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.
  3. Indien de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan VERSTAXI.nl besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Klant te weigeren.
  4. VERSTAXI.nl heeft het recht om namens de Lokale winkel Bestellingen te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de contactgegevens. Indien VERSTAXI.nl een Bestelling annuleert die al betaald is, dan zal VERSTAXI.nl dat bedrag overboeken op de dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. Indien de Klant schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen plaatst, dan kan VERSTAXI.nl hiervan aangifte doen bij de politie.
  1. Betaling
  1. Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 5.1 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is de Klant verplicht om de VERS TAXI te betalen voor de Bestelling bij bezorgen. Door de Klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met PIN aan de deur. Indien er is gekozen voor afhalen kan er betaald worden zoals bij de Lokale winkel is toegestaan.
  2. Behoudens het bepaalde in artikel 6.4, van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een betaling alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden.
  3. de Lokale winkel heeft VERSTAXI.nl geautoriseerd om namens de Lokale winkel de PIN betaling van de Klant in ontvangst te nemen.
  1. Klachtenregeling
  1. Klachten van de Klant over het Aanbod, de Bestelling of de uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij de Lokale winkel te worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het aanbod van de Lokale winkel en de uitvoering van de overeenkomst ligt bij de Lokale winkel. VERSTAXI.nl kan alleen een bemiddelende rol aannemen.
  2. Als de Klant een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht via het contactformulier, per e-mail of schriftelijk via de post te worden gecommuniceerd aan de VERSTAXI t.a.v Klachten, op het in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Klanten aangegeven contactadres.
  3. Nadat de klacht door VERSTAXI.nl is ontvangen zal VERSTAXI.nl zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen een week, reageren met een ontvangstbevestiging. VERSTAXI.nl streeft ernaar de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 weken te behandelen.
  4. Klachten zoals omschreven in de leden 1 en 2 van dit artikel, moeten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij respectievelijk de Lokale winkel (lid 1) of VERSTAXI.nl (lid 2).
  5. De Europese Commissie beheert een ODR platform. Dit platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. VERSTAXI.nl sluit het gebruik van Alternative Dispute Resolution als bedoeld in de richtlijn 2013/11/EU expliciet uit. Het e-mailadres van VERSTAXI.nl is info@verstaxi.nl.
  1. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
  1. VERSTAXI.nl heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten.
  1. Nieuwsbrief
  1. Bij het afronden van de Bestelling kan de Klant ook kiezen voor het ontvangen van de nieuwsbrief. De Klant kan zich afmelden voor deze nieuwsbrief via www.verstaxi.nl of door contact op te nemen met de klantenservice via de in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Klanten onder ‘Correspondentieadres’ vermelde contactgegevens.
  1. Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens
  1. VERSTAXI.nl verwerkt persoonlijke gegevens op van de Klant. Op de verwerking van persoonsgegevens is het Privacy Statement van toepassing.
VERS TAXI
Nieuwe Account Aanmaken
Herstel Wachtwoord